Bestilling sendes inn via vår nettbutikk.
Bestillingsfrist er senest klokken 12.00 for levering påfølgende dag. Unntak er dersom man har avtalt egne frister. F.eks 2-dagers frist. eller i henhold til egne avtaler.
Dersom bestillingsfristen ved uhell ikke kan holdes, må dette varsles via telefon til vår kundeservice så tidlig som det lar seg gjøre.
Har du spørsmål kontakt Kundeservice
Alle våre kunder har mulighet for levering opp til 5 dager i uken.
Vi leverer ikke ut varer på helgedager. Unntak er dersom man har avtalt egne leveringstider i kontrakt.
Levering av varene skjer ila formiddagen og senest innen klokken 12.30, på valgt leveringsdato.
Dersom man ønsker et spesifikt leveringstidspunkt, kan dette avtales med driftsleder i de enkelte avdelingene.
Har du spørsmål kontakt Kundeservice
Vi leverer alle varer i Ifco-kasser og plasserer dem på kjøkkenet eller der man måtte ønske.
Ordreseddel blir tilsendt på epost.
Ifco-kassene slår man lett sammen selv og setter til sides til neste levering, da sjåførene tar disse med seg i retur.
Dersom det ikke er ønskelig å ha ifco-kassene stående, kan man sende henvendelse til driftsleder og se om det lar seg gjøre at vi pakker ut varene ved levering og tar kassene i retur med en gang.
Kontakt Kundeservice
Når Matvareexpressen mottar en bestilling gjennomgås denne først for å avdekke eventuelle feil som kan være gjort av bestiller. Fra tid til annen bestiller kunder feil. F.eks. 115 melk istedenfor 15 melk. Dette er våre ansatte opplært til å fange opp. Ved slike tilfeller ringer vår ansatt den bestillingsansvarlige for avklaring. Kunden har ved innsending av bestilling mulighet til å legge ved en kommentar.
Når varepakker gjennomgår ordren sjekkes det for kommentarer kunden har lagt igjen. Dette gjør at kunden også har kontakt med dem som faktisk pakker ordren for dem. Det gjør også at kunden kan kommunisere med sjåfør før levering finner sted. Ordren sjekkes deretter for spesiell leveringsadresse. Ved utsjekk kan nemlig kunden velge en annen leveringsadresse enn det som er vanlig, om ønskelig. Om det viser seg å være en annen leveringsadresse vil vår logistikkansvarlig planlegge rute ift. dette.
Matvareexpressen har alltid som mål å levere 100% prosent av bestillers bestilling og har på plass teknologiske løsninger for å få dette til. I sjeldne tilfeller hvor det fortsatt er mangel har Matvareexpressen sterke rutiner for hva som skal gjøres. Ved mangler ringes alltid kunde slik at man sammen kan avtale alternative produkt. Dette kan foregå ved at Matvareexpressen beskriver forskjellige alternativ, eller at kunde går inn i nettbutikk og velger et annet alternativ. Ved slike tilfeller gjøres dette mellom 08 og 14.00 dagen før levering slik at kunden får tid på seg til å eventuelt endre sine planer. Ved bestilling og utsjekk i kasse på nettbutikk velger kunden om de godtar erstatningsvarer eller ikke. F.eks. at vi kan levere Skinke fra Stabburet, selv om kunde har bestilt Gilde.
Denne regelen gjelder kun for varer som er naturlig å bytte. Dvs. at Matvareexpressen vil ikke bytte til en vare som f.eks. er vesentlig dyrere uten å ringe kunden først for tillatelse. Denne funksjonen forenkler prosessen i mange tilfeller.
Har du spørsmål kontakt Kundeservice
Ved ekstraordinære bestillinger, hastebestillinger, og etterbestillinger, kan dette ringes inn av bestiller. Varene pakkes deretter fra vårt lager og kjøres til kunden. Vi benytter oss da av elbil som er dedikert til expressleveringer for våre kunder. Denne policyen tar utgangspunkt i Matvareexpressens mål om å være en totalleverandør for våre kunder, som derfor skal slippe å løpe ut på butikk ved mangler og lignende.
Har du spørsmål kontakt Kundeservice
Matvareexpressen har flere års erfaring med levering til skoler, sfo, og barnehage, blant annet på kommunale anbud til disse i Stavanger og Rogaland. Matvareexpressens transportbiler er av en annen type enn andre leverandører. Da vårt hovedfokus er barnehager, skoler, sfo, og andre lignende institusjoner kjører vi biler av mindre størrelse med kjøl og frys. Disse sørger for en sikrere levering til disse typer steder.
Har du spørsmål kontakt Kundeservice
Du kan opprette automatiske ordre ved og klikke på Min side < automatiske ordrer.
Du lager selv navn på ordren f.eks " mandagslevering" her Automatiske ordre.
.
Velg en handleliste fra nedtrekksmenyen. For å redigere handlelisten ved og trykke her: Handleliste
Velg ukedag.
Velg frekvens, feks. hver 2 uke.
Velg startdato.
Dersom du har planlagt ferieavvikling eller stengt kjøkken legger du dette inn under " utelatte datoer "
Legg inn kommentar til ordren.
Du kan opprette så mange automatiske ordrer du selv ønsker.
Du vil få en påminnelse på E-post / mail dagen før leveringsdato slik at du kan gjøre endringer i tide.
Har du spørsmål kontakt Kundeservice